Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) su partneriais siekdama gerinti statybos sektoriaus verslo aplinką iniciavo elektroninių statybos taisyklių sistemos ir gerosios statybų praktikos portalo STATAI sukūrimą.
Pagrindinis portalo tikslas – sudaryti minimalių statybos darbų technologijų ir kokybės reikalavimų sistemą – statybos taisykles, skirtas, visų pirma, tiems statybos dalyviams, kurie tiesiogiai susiję su statybos projektų įgyvendinimu. Šalia suformuoti gerosios statybų praktikos apie darbuotojų saugą statyboje ir naujausias statybos technologijas centrą ir sudaryti patogias sąlygas juo naudotis.
Statybos taisyklės – tai nustatyti minimalūs statybos technologijų atlikimo ir statybos darbų kokybės reikalavimai. El. statybos taisyklės neturi analogo Lietuvoje ir nuo ankstesnių LSA statybos taisyklių skiriasi tuo, jog yra elektronine forma ir prieinamos per internetą:
- Sudaryta vieninga informacijos struktūra, pagal kurią vienodais aspektais pateikiama informacija apie statybos darbų technologijas, minimalius statybos darbų kokybės reikalavimus ir matavimo metodus;
- Sistema skirta projektavimo ir statybos įmonių darbuotojams, užsakovams, gamintojams, statybos ekspertams, švietimo įstaigų darbuotojams, studentams ir privatiems asmenims;
- Prieš naudojant taisykles būtina susipažinti su sistemos naudojimo taisyklėmis http://www.statybostaisykles.lt/privatumo_politika ir jų laikytis. Tačiau visais atvejais STATAI informaciją be raštiško autorių sutikimo draudžiama naudoti bet kokių kitų statybos taisyklių kūrimui tiek savo reikmėms tiek platinimui;
- Juridiniai ir fiziniai asmenys vykdantys projektavimo ir statybos veiklas, planuojantys naudoti šią sistemą savo komercinėm veiklom, turi tapti „STATAI vartotoju“ ir sumokėti metinį mokestį, skirtą sistemos administravimui ir vystymui. Mokesčių mokėjimo tvarka pateikta portalo viršutinėje meniu juostoje dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje „DUK“. Komercine veikla laikoma statybos veiklos, vykdomos pasitvirtinus šias taisykles vadovo įsakymu, teikiant šiuos dokumentus įmonių atestacijai, sudarant sutartis su statybos Užsakovais ar subrangovais, įtraukiant kad šiomis taisyklėmis bus vadovaujamasi nustatant minimalius kokybės reikalavimus, ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymams neprieštaraujančiais tikslais, nepažeidžiant Svetainės ir Svetainės Turinio kūrėjų nuosavybės ir autorystės teisių.
Įmonėms padeda minimizuoti kaštus susijusius su statybos taisyklių administravimu, t.y. mažinamas popierizmas, supaprastinamos statybos taisyklių sklaidos ir atnaujinimo procedūros, informacija pastoviai atnaujinama, dokumentai rengiami ir recenzuojami atitinkamų sričių specialistų ir ekspertų, visi statybų rinkos dalyviai turi galimybę informuoti apie klaidas ir teikti pasiūlymus, taip minimizuojama klaidų tikimybė, klaidos operatyviai ištaisomos;
Statai sistemą jau naudoja daugiau kaip 150 Lietuvos statybininkų asociacijos įmonių ir organizacijų. „STATAI vartotojo“ jau tapo daugiau kaip 100 įmonių, sistemoje jau užsiregistravo daugiau kaip 700 fizinių asmenų (užsakovų, ekspertų, techninės priežiūros vadovų, „STATAI narių“ darbuotojų, studentų ir kitų statybos dalyvių).
DĖMESIO: Pastebėjome, kad rinkoje atsirado konsultantų kopijuojančių STATAI dokumentus bei apiforminančių kaip konkrečios įmonės statybos taisykles. Informuojame, kad tai nelegali veikla ir užtraukia atsakomybę už autorinių teisių pažeidimus. Tapti „STATAI vartotoju“, gerokai paprasčiau ir sumokėjus minimalų mokestį, įmonei nereikia pertvarkyti ar be reikalo spausdinti nei vieno dokumento. Dirbantys atitinkamose srityse įmonės darbuotojai gali patys atsispausdinti konkretų dokumentą ir naudoti veikloje. Teikiant dokumentus atestacijai, taip pat užtenka tik pateikti informaciją, kad įmonė yra www.statybostaisykles.lt „STATAI vartotojas“ ir pateikti įmonės vadovo patvirtintą įsakymą. Jokių papildomų STATAI dokumentų kopijų pertvarkytų su įmonės rekvizitais dėl atestavimo rengti nereikia.
Registracijos tipai:
Pradėti fizinio asmens registraciją
Pradėti juridinio asmens registraciją
Pastaba: Įmonių darbuotojai registruojami kaip fiziniai asmenys. Siekiant ateityje turėti galimybę suformuoti ryšius su įmone, rekomenduojama registruotis naudojant darbuotojui priskirtą įmonės e_pašto adresą.